1. A është zgjidhja e duhur për mua?
Nëse shpesh udhëtoni mbi 200 km çdo ditë, atëherë një makinë elektrike ndoshta nuk është një mundësi e mirë për ju tani. Shumica e shqiptarëve ngasin më pak se 40 km çdo ditë, dhe shumica e familjeve kanë një makinë të dytë. Ju mund të konsideroni zëvendësimin e ‘automjetit të qytetit’ me një automjet elektrik. Si një alternativë, ju gjithashtu mund të merrni me qira një makinë standarde benzine kur udhëtoni në distanca të gjata.
2. Të përdorura apo të reja?
Ndërsa Makinat Elektrike të reja vazhdojnë të dalin në treg, shitjet e makinave të përdorura ka të ngjarë të rriten, duke siguruar një përvojë të përballueshme të ngarjes elektrike. Përveç gjërave tipike për të kontrolluar në një makinë të përdorur (kilometrazhin, gomat e konsumuara, ndryshku, vlerësimet e ANCAP, etj.), makinat e përdorura elektrike kanë disa tipare unike për të inspektuar, veçanërisht statusin e baterisë. Në shumicën e rasteve, automjetet e konvertuara me motorë DC nuk kanë frenim rigjenerues, kështu që duhet të zëvendësoni ferrotat e frenave shumë më shpejt. Për më tepër, sigurohuni që dokumentet e përputhshmërisë dhe licencimit të automjetit të jenë të përditësuara.
3. Autonomia
Siç zbulohet nga çdo drejtues i makinës së re elektrike, Makinat Elektrike zakonishtë ofrojnë një autonomi mesatare 130 - 160 km.. Gjatë përdorimit normal, kapaciteti dhe fuqia e dobishme e baterive zvogëlohen me kalimin e kohës. Ngarja e makinës më pak se 40 km në ditë nuk duhet të jetë problem, megjithatë nëse planifikoni të bëni udhëtime ditore prej 100 km më shpesh, mund të duhet të mendoni dy herë për të blerë një automjet elektrik!
4. Gjendja dhe garancia e baterisë
Nëse jeni një entuziast i automjeteve elektrike, duhet të keni dëgjuar për mitin se pas vetëm disa vitesh përdorimi, do të përplaseni me një faturë tronditëse për zëvendësimin e baterisë së makinës suaj. Ju sjell lajme të shkëlqyera. Kjo nuk ka shumë gjasa! Po, do të pësoni një humbje të autonomisë për një periudhë prej 5 ose më shumë vitesh; dhe mund të jetë më i shpejtë në zonat me mot më të nxehtë.
Nëse po shkoni drejt blerjes të një makine elektrike të përdorur, duhet të bëni një provë autonomisë për të përcaktuar statusin e baterisë. Edhe pse bateritë humbin kapacitetin gjatë jetës së tyre; gjë që është normale, klauzolat e tyre të garancisë ndonjëherë mund të jenë interesante. Zakonisht, makinat plug-in kanë garanci të veçantë baterie, kryesisht në setin prej 8 vjetësh dhe 100,000 km ose më gjatë. Këto mbulojnë plotësisht problemet e baterisë si humbja e tepërt e autonomisë. Por hej, mos u shqetëso sepse këto bateri zgjasin gjatë gjithë jetës së automjetit.
Shënim: Me lexuesit e tyre të dobishëm të të dhënave, automjetet elektrike transmetojnë të dhëna përkatëse të automjeteve duke përfshirë shëndetin e baterisë, temperaturën e motorit, ekonominë, tensionin e qelizës etj. në kroskot ose në telefonin tuaj inteligjent ose laptop. Një shfaqje e qelizave grafike do të tregojë nëse bateria është jashtë ekuilibrit ose është mbinxehur.
5. Kushtet e karikimit
Sigurohuni para se të blini një Makinë Elektrike nëse shtëpia juaj ka një vend parkimi të mbuluar. A ekziston një pikë e karikimit publik afër? Fatmirësisht, automjetet e reja elektrike vijnë me një karikuestë dedikuar EV nga prodhuesi, i cili zakonisht montohet në murin e garazhit. Edhe pse konvenient, ka mundësi më të lira. Shoferët mund të përdorin një kabull karikimi 'të rastit' për sa kohë që priza e korentit për transferimin e energjisë elektrike është në funksion. Më shpesh, këto kabuj shoqërohen me një prizë 15 amp e cila ka një kunj të madh toke që siguron se është i vetmi i kyçur në prizën e vlerësuar me 15 amp, e cila është projektuar me interuktorin e vet. Kontrolloni me elektricistin tuaj nëse karikuesi në bord do të plotësojë në mënyrë adekuate nevojat tuaja. Merrni parasysh të blini një karikues më të fuqishëm në bord. Një karikues i fuqishëm siguron që të merrni karikim maksimal në një kohë të shkurtër.
6. Mundësitë e karikimit publik
Para blerjes, kontrolloni portën e karikimit të Makinës Elektrike dhe sigurohuni që të jetë në përputhje me infrastrukturën e pikave të karikimit publik të disponueshëm pranë jush. Për shembull, disa prej Mitsubishi i-MiEV të vitit 2010 janë krijuar me një port standard karikimi njëfazor për të lehtësuar karikimin e ngadaltë, megjithatë ky model nuk mund të përdorë disa pika të karikimit publik për shkak të kësaj veçorie të rëndësishme të ndërlidhjes së sigurisë. Shumica e Makinave Elektrike kanë një mundësi të karikimit të shpejtë DC. BMW i3 është mjaft unik dhe përdor vetëm kombinimin SAE, i cili fatkeqësisht nuk mbështetet nga karikuesi i shpejtë DC. Nga ana tjetër, është shumë e vështirë që makinat e konvertuara të vijnë me një konektor të përputhshëm me çdo infrastrukturë publike, përveç nëse është një prizë e thjeshtë 15 amp.
7. Përmirësimet e softuerit / harduerit / firmware
Një nga përfitimet e prodhimit modern të automjeteve elektrike është lehtësia me të cilën firmware dhe softueri i tyre i kontrollit mund të përditësohen. Tesla Model S përditësohet rregullisht, për të përmirësuar përvojën e ngarjes përmes cilësimeve të reja dhe rregullimeve të defekteve në kod. Para se të bëni blerjen, konfirmoni që makina ka bërë të gjitha përditësimet më të fundit. Në të ardhmen e afërt, modelet e vjetra do të kenë mundësinë e përditësimit duke përdorur pjesë të reja të tilla si karikues në bord, si dhe cilësimet e fuqisë së kontrolluesit të motorit. Përfundimisht, do të jetë e mundur të bëni përditësime të plota të baterisë.
8. Instalimi i një Karikuesi Shtëpie
Pavarësisht nga shumë studime që zbulojnë se automjetet elektrike kanë një kosto të ulët të përgjithshme të pronësisë krahasuar me një automjet me karburant, mbani në mend se një instalim i karikuesi EV në shtëpi, i cili kushton më pak se $ 1,000 përjashtohet në koston totale. Karikuesi jashtë bordit, i quajtur tani një E.V.S.E. ose pajisje karikimi EV, siguron 240 volt energji elektrik; duke zvogëluar ndjeshëm kohën tuaj të karikimit në shtëpi.